Author
Ruxandra Serban
Share
Numar total de vizualizari: 416
Numar vizualizari de azi: 1
Author
Ruxandra Serban
Share
Ryan Reynolds. George Clooney. Jessica Alba. Robert De Niro. Prima dată când vezi aceste nume, îți vin în minte cel mai probabil filmele sau serialele în care i-ai văzut, interpretând diferite roluri. Putem însă să facem o listă cu zeci de alți actori și actrițe care sunt recunoscuți pentru rolurile faimoase jucate în producțiile de la Hollywood. Doar că, numele de mai sus, alături de multe alte nume din industria cinematografică, sunt asociate cu afaceri dezvoltate într-o varietate de domenii, de la industria băuturilor sau a vinului, până la domeniul restaurantelor.
Nu este nici pe departe ceva neobișnuit în rândul celebrităților din industria cinematografică să creeze adevărate imperii din afacerile pe care le-au început și în care s-au implicat de-a lungul timpului. În mod cert, toți actorii care decid ca în paralel cu cariera cinematografică să se lanseze și în afaceri, nu fac acest lucru pentru că au nevoie de resurse financiare suplimentare. Mai degrabă, este vorba despre a pune în practica de business, o pasiune. De exemplu, dacă îl vedem pe Ryan Reynolds vorbind despre brandul său de gin, ne vom da seama că este pasionat de acest domeniu.
Indiferent însă de domeniul în care se lansează în afaceri, ajung starurile de cinema să fie într-adevăr niște antreprenori remarcabili, așa cum sunt ca actori în domeniul cinematografiei? De cele mai multe ori, răspunsul este DA. Iar asta, din câteva motive, pe care le las mai jos:
Au la dispoziție capital de investit
Unul dintre motivele pentru care le este atât de ușor celebrităților să intre în afaceri și să le transforme și în niște business-uri de succes este că au capacitatea financiară să facă investiții masive atât inițiale, cât și ulterioare, pentru dezvoltare. Pentru majoritatea dintre ei, banii nu sunt o problemă. Și asta fie că înaintează acești bani, fie că obțin cu ușurință un împrumut bancar sau se asociază cu prieteni la fel de celebri ca și ei. Acest lucru însă, nu înseamnă că atunci când încep un business, celebritățile sunt scutite de riscuri la care să se expună. Și asta fie și dacă luăm în calcul faptul că, prin natura profesiei, nu se vor putea implica 24/7, 365 de zile în acel business. Cariera cinematografică este totuși pe primul loc și presupune o mulțime de deplasări pentru filmări.
Celebritățile reprezintă un brand în sine
Un atu major în business pentru starurile din cinema este reprezentat de acela că, fiind asociate cu producțiile în care au jucat, sau cu produsele pentru care au devenit imagine în diferite campanii de marketing, ele reprezintă „a walking brand”. Adică un brand în sine care girează pentru orice business pe care l-ar propune consumatorilor. Mai mult, unii actori devin adevărați lideri de business sau lideri ai unor comunități, iar asta înseamnă că aceste abilități le sporesc și mai mult brandul personal.
Actorii poartă mai multe pălării deodată
Și fac asta atât la propriu, cât și la figurat. De altfel, și antreprenorii, în special cei aflați la început de drum, dar nu numai, fac acest lucru: de la a gestiona mai multe situații în același timp, până la a coordona echipe și a ști cum să facă acest lucru astfel încât să obțină maximum de la ei, însă având grijă de starea lor de bine și luând în considerare nevoile pe care aceștia le au. Time management, gândire strategică, eficiență, comunicare rezistență, sunt doar câteva dintre abilitățile pe care și actorii dar și antreprenorii trebuie să le aibă.
Așadar, fie și doar din această perspectivă, dacă actorii pot fi antreprenori, de ce antreprenorii nu ar putea fi actori? În lumea mea, totul este posibil! Și crede-mă că și în lumea ta este la fel! Dacă îți dai voie să îți asculți inima și visele, și depui energie pentru a le transforma în realitate, se poate. În plus, nu pune la suflet ce îți vor spune mulți binevoitori: “nu se poate”, “e prea târziu”, “e prea riscant”, “ești prea bătrân / bătrână pentru a începe asta”, “toate se fac la timpul lor”, “mulți vor, dar puțini reușesc”. Dacă tu vrei – și nu vorbesc aici doar despre actorie sau antreprenoriat – și daca nu încerci, sigur nu ai cum săreușești.
Brad Pitt, Johnny Depp, Jim Carrey, Drew Barrymore, Jennifer Lawrence, Eddie Murphy, Meg Ryan, Christian Bale, Tom Cruise sau Natalie Portman nu au urmat niciodată o școală de actorie și totuși, vor trece în istoria cinematografiei drept monștri sacri ai filmului internațional. Desigur că talentul este crucial și determinant în șansa de a deveni actor, și nu orice fel de actor, ci unul de succes. Însă, cred că oricine are o pasiune pentru acest domeniu și are și deschiderea de a învăța câte ceva din tainele acestei arte, se poate gândi să aibă o carieră în acest domeniu. Valul filmelor comerciale care a cuprins în ultimul an și jumătate și piața din România, poate fi o bună rampă de lansare, cunoscut fiind faptul că în acest gen de producții, nu este necesară o școală de actorie. Iar abilitățile de antreprenor sunt un bun start, după cum vedeți!
Cel mai important lucru este sa trăiești și să fii împlinit, iar îndemnul meu este să îndrăznești să îți trăiești viața, fără să ți-o pierzi făcând lucruri doar pentru că așa trebuie, așa este bine sau rentabil rentabil!