Author
Ruxandra Serban
Share
Numar total de vizualizari: 127
Numar vizualizari de azi: 1
Author
Ruxandra Serban
Share
Se spune că reclama este sufletul comerțului. Și cam așa și este. Sau, adaptat zilelor noastre, marketingul este elementul definitoriu pentru decizia de cumpărare. Există diferite tehnici de marketing, după cum bine știți și voi, însă, pe 4 iulie, începând cu ora 16, în cadrul unui workshop pe care îl voi susține alături de Angela Golovco, vom vorbi despre un tip de marketing neconvențional: plasarea de produse, sau product placement. Sau MARKETING ÎNCORPORAT. Angela este consultant în dezvoltarea internațională și are, din 2019, propriul cabinet de consultanță, Ouest-Est, în Paris.
Pe scurt, plasarea de produs reprezintă promovarea brandurilor prin film, emisiuni TV, videoclipuri muzicale sau alte producții. Filmul are ceva magic și oferă multe posibilități de promovare: plasarea de produse în film, crearea de content video cu actorii din film, influence marketing, campanii de co-brading (produse derivate, organizarea de proiecții de film în orașele în care nu există cinematografe etc).
În product placement referințele la o anumită marcă sau produs fac „parte” din scenariu și sunt încorporate pentru a promova acea marcă sau acel produs. Practic, acel brand primește marketing prin intermediul filmului pentru totdeauna, iar filmul își acoperă o parte din costuri. Iar pentru asta, și pentru faptul că brandul respectiv nu apare din întâmplare într-o producție, advertiserul plătește.
De ce apelează companiile la product placement?
Pentru că în acest fel ajung la un public larg prin încorporarea produsului sau serviciului lor în scenariul unui film. Atunci când companiile sunt conștiente că un film care urmează să fie lansat, are așteptări mari de a ajunge la milioane de spectatori, este firesc să dorească să obțină aceste milioane de spectatori într-un mod creativ care să nu pară prea comercial.
Este plasarea de produse un concept atât de nou?
Ei bine… nu! Plasarea de produse în filme a început în secolul al XIX-lea. Potrivit cercetărilor lui Jean-Marc Lehu, filmele realizate de Auguste și Louis Lumière în 1896 au fost realizate la cererea unui reprezentant al Lever Brothers, o companie britanică producătoare de săpunuri. Filmele prezentau săpunul Sunlight, un săpun de uz casnic introdus de compania britanică Lever Brothers în 1884. Așadar, plasarea săpunului Sunlight în aceste filme poate fi primul caz înregistrat de plasare a unui produs plătit.
Așadar, dacă aveți un brand sau un produs de promovat și doriți să o faceți altfel, folosind metode mai puțin convenționale, dar cu un impact ridicat, săptămâna viitoare, vă invit să participați la workshop-ul „Cum puteți folosi magia cinematografiei în beneficiul produsului / brandului dumneavoastră”. În cadrul workshop-ului nostru, veți avea ocazia să aflați mai multe despre posibilitatea de a vă promova produsul sau brandul prin film, dar și despre oportunități concrete pe care le puteți implementa rapid.
OUEST-EST este primul cabinet de consultanță care își propune să contribuie direct la dezvoltarea relațiilor economice între Franța și Republica Moldova. Prin acest proiect, Angela își propune ca alături de Ștefan Chitoraga să intensifice dialogul între Est și Vest, conexiunea între cele două culturi și sisteme economice. Cu peste douăzeci de ani de experiență în domeniul dezvoltării afacerilor, în zonele de Est și Vest ale Europei, Angela și Ștefan cunosc ambele sisteme economice, cu specificul lor de afaceri, cadrul economic, cultural și social.