Author
Ruxandra Serban
Share
Numar total de vizualizari: 313
Numar vizualizari de azi: 1
Author
Ruxandra Serban
Share
La nici un an de când am lansat startup-ul Vent D’Est specializat în producerea de conținut video inspirat din povesti est-europene, acest business a ajuns în etapa în care are nevoie de capital pentru a se dezvolta ulterior. Așadar, la începutul acestui an, compania a scos o parte din acțiunile sale spre vânzare în cadrul unei operațiuni de mărire de capital care se va incheia la sfarsitul lunii mai, realizată prin intermediul Cabinetului Lexalians.
Veștile sunt peste așteptările noastre: suntem la 70% din nivelul obiectivelor propuse prin această mărire de capital, în ciuda contextului economic, geopolitic și social nefavorabil. Ceea ce înseamnă că acest business, cu tot ce are în spate – idee, concept, model de afaceri, predicții – a convins investitorii să se alăture nouă la ceea ce ne dorim să fie cea mai mare aventură cinematografică din Europa de Est.
Am fondat acest startup cu un singur gând: acela de a plasa România pe harta internațională a industriei cinematografice. Însă, pentru a ajunge acolo, suntem conștienți că este nevoie ca producțiile noastre să primească validarea publicului din România. De aceea, pentru a putea pune în practică proiectele pe care intenționăm să le dezvoltăm în acest an, a fost nevoie de susținere financiară suplimentară din partea unor potențiali investitori, cārora doresc sā le mulțumesc pentru încrederea acordatā.
Modelul nostru de business și valoarea acționariatului Vent D’Est sunt deja validate, prin faptul că, până acum, în cadrul operațiunii de mărire de capital s-au implicat antreprenori străini și români, activi în domenii diverse și cărora doresc sā le mulțumesc pentru tot suportul. Printre aceștia se numără:
Frédéric LASNIER – fondator și CEO al Pentalog, o companie de servicii IT, înființată în 1993, în Franța. De-a lungul timpului, compania și-a extins prezența globală în Franta ( Paris, Lyon, Orleans), America de Nord (Boston și New York), România (București, Brașov, Cluj, Timișoara, Craiova și Iași), Republica Moldova (Chișinău), Mexic (Guadalajara), Germania (Frankfurt), Vietnam (Hanoi), Marea Britanic (Londra) si Maroc (Casablanca). Grupul Pentalog este o platformă de servicii IT servicii IT care pune la dispoziția clienților săi (atât startup-uri, cât și companii de talie mare) servicii personalizate de inginerie software, recrutare IT, consultanță digitală și finanțare.
Marius ISTRATE – fost Chief People Officer la UI Path, în prezent start-up investor în mai multe startup-uri europene și americane și limited partner în fonduri de investiții Venture Capital, un partener foarte valoros pentru Vent d’Est.
Alexandre MIRONESCU – investment banker, de origine română, a ajuns în Franța la vârsta de 15 ani. În ciuda faptului că prin activitatea lui s-a implicat în mai multe business-uri de dimensiuni diferite, mi-a mărturisit că Vent d’Est este primul business administrat de un român sau care are o legătură cu România, în care a avut curajul să investească.
Benjamin CERNES – investment banker și consultant în strategie de business. A scris o carte dedicatā inițiativelor de fundraising, “La levée de fonds”. Prin bunicul său, un medic de renume care a părăsit România în anii 60, este de origine română.
Frédéric MALOT – antreprenor, a fondat societatea Rue de la Paye, pe care a vândut-o ulterior companiei Cegedim. În prezent activează în domeniul investițiilor imobiliare în Franța.
Sergiu CUMATRENCO Jr.– antreprenor în domeniul audiovizualului din Republica Moldova și co-producător al filmului Două Lozuri 2.
Cristi NISIPAȘU – antreprenor român cu afaceri în Franța și România.
De asemenea, doresc sā le adresez mulțumirile mele lui Jean-Marc LACARRERE, fondatorul companiei Harvest Mood Films, fost Director Canalplay & International SVOD la Canal + și Angelei Golovco, Business Consultant International și fondatoareacabinetului de consultanțā Ouest-Est, pentru tot aportul pe care îl aduc în cadrul colaborārii cu Vent d’Est.
În plus, în nici un an de la înființare, Vent d’Est a reușit să atragă antreprenori francezi drept ambasadori ai săi, cu scopul de a spori vizibilitatea acestuia și de a crește gradul de încredere a potențialilor investitori în acest business.
Abordarea noastră se bazează pe potențialul pe care piața din România îl are pentru absorbția producțiilor locale. Conform Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală, numărul spectatorilor de filme românești a crescut de patru ori în 2020 – anul debutului pandemiei față de 2015 (de la 216.316 la 804.759). În plus, primele 10 de filme de premieră românești, după numărul de spectatori, au cumulat în 2019, anul de dinaintea pandemiei peste 740.000 de spectatori.
Europa Centrală și de Est este sursa multor povești incredibile ce merită spuse; există un imens tezaur istoric din care pot fi scoase în lumina reflectoarelor povești necunoscute publicului și care pot atrage audiență. Pe scurt, istoria, cultura, tradițiile, poveștile de succes ale unor personalități românești care au marcat epocile în care au trăit, comportamentul social – într-un cuvânt realitățile din România pe de o parte și Europa Centrală și de Est pe de altă parte sunt pentru noi, Vent D’Est, surse de inspirație pentru producții cinematografice comerciale, de masă.
Și pentru că vrem să transformăm cât mai multe idei în realitate, anul acesta avem planuri mari. De exemplu, în prezent avem în lucru un film în faza de post-producție (2020), 2 filme în co-producție (2 Lozuri 2 și Cu ursul la masă) care vor fi lansate în acest an, dar și o mulțime de idei pe care abia așteptăm să le concretizăm și să le transformăm în povești de succes pentru portofoliul Vent D’Est.
Așadar, cu cât avem mai multe resurse financiare la dispoziție și cu cât reușim să atragem mai mulți investitori alături de noi, cu atât vom reuși să ne ținem mai bine și mai rapid promisiunea față de public: aceea de a livra conținut de calitate, bazat pe fapte, realități prezente și trecute, dintr-o parte a Europei cunoscută aproape exclusiv cei aproape 50 de ani ai Cortinei de Fier.
Și încă un lucru, pe care eu una, îl consider foarte important: recent am participat la International Women Mentoring Breakfast, organizat de MIP. Ascultându-le pe inivitatele de acolo, care profesează în același domeniu pe care mi l-am ales și eu de curând, m-a frapat o realitate cu care mă confrunt. În startup-ul pe care l-am co-fondat alături de asociații mei, toți cei care au decis să investească în urma măririi de capital sunt bărbați. Și nu pot să nu mă întreb de ce? Am venit cu propunerea de a mări capitalul Vent D’Est atât către investitori bărbați cât și către investitori femei, pentru că știu că un echilibru de gen în orice afacere are multiple beneficii. Din partea femeilor antreprenor, am primit aprecierea privind calitatea business-ului, însă reticența de a investi a fost evidentă în toate cazurile. În schimb, investitorii bărbați au fost prompți și mi-au acordat încrederea destul de rapid, evident, după o analiză a propunerii. Iar asta, trebuie să o spun, face foarte bine afacerilor aflate la început de drum. Sunt deci femeile mai sceptice? Au mai puțină încredere în ele ca antreprenori, sau în alte femei antreprenor? Au mai puțini bani decât bărbații și atunci sunt mult mai precaute când decid să investească? Au mai puțin curaj? Voi ce părere aveți?
Dragi antreprenoare, sunt de părere ca a venit momentul să ne susținem unele pe altele, să ne unim și să fim mai puternice. Împreună! Așadar, doamnelor antreprenor, vă aștept! Însă nu mai este foarte mult timp: la finalul lunii mai are loc closing-ul operațiunii de mărire de capital! Chiar mi-aș dori să am alături și femei antreprenor, împreună cu care să construiesc un business sănătos și de succes!