Author

Ruxandra Serban

Share

Numar total de vizualizari: 102

Numar vizualizari de azi: 1

Author

Ruxandra Serban

Share

Am avut imensa șansă să particip în luna noiembrie la cea de-a 25 a ediție a Academiei Antreprenorilor, un demers al EY, care a avut loc anul acesta la Roma. Creată în 1996, Academia Antreprenorilor facilitează networking-ul și schimburile de experiență între administratorii unora dintre cele mai de succes companii, cu scopul de a cunoaște cât mai bine cum și în ce măsură se vor dezvolta piețele în viitor. Ce poate fi mai fascinant pentru un antreprenor decât ca timp de 3 zile să interacționeze cu 150 de personalități ale mediului de afaceri, antreprenori de top, care au obținut Premiul Antreprenorul Anului și care au împărtășit din experiențele lor, viziunea lor asupra piețelor și modului în care umanitatea poate merge mai departe? O mulțime de idei valoroase, reunite într-un singur loc, cu scopul de a face lumea mai bună prin mecanisme economice eficiente și sustenabile!

Întotdeauna mi-am dorit să aud poveștile de succes ale unor antreprenori cu foarte multă experiență în spate – care reunește succes și deopotrivă eșec.

Fiecare experiență trăită de un antreprenor este valoroasă prin ceea ce lasă în urmă. Am fi tentați să credem că un eșec nu va lăsa niciodată ceva bun în urma sa. Nimic mai greșit. Din eșec înveți mult mai mult decât din succes. Îți testezi capacitatea de a încerca să redresezi business-ul și de a gestiona situațiile neprevăzute, ești pus în fața unor riscuri pe care nu le anticipaseși și pentru care nu aveai planuri contingență, TREBUIE să găsești o soluție pentru a supraviețui, și asta în cel mai scurt timp posibil.

Din întreaga mea experiență de antreprenor, am învățat că adaptarea este cheia pentru a merge mai departe. Modele de business care acum unu-două decenii erau de domeniul irealului, astăzi fac parte din cotidian. Sunt rezultatul avansului tehnologic dar și al modului în care societatea globală s-a schimbat. Consumatorii s-au schimbat, exigențele și așteptările acestora împing producătorii de orice fel sau furnizorii de servicii să ridice tot mai sus ștacheta inovației pentru a beneficia de produse sau servicii cu o valoare adăugată tot mai mare. Poate că Metaverse – lumea virtuală de care astăzi vorbește toată lumea, dar pe care prea puțini o înțelegem pentru că este un domeniu foarte nou – chiar este viitorul pentru noi, ca societate.

Așadar, într-o lume dominată de cunoaștere, fiecare antreprenor trebuie să-și (re)evalueze rolul său în zona de leadership și să reușească să facă diferența pe piața pe care activează, pentru comunitatea pe care o deservește. Nu doar ideile sunt importante, ci și dorința de a le pune în practică. Acum, mai mult ca oricând, antreprenorii folosesc mijloace inovatoare și se angajează, cu determinare, pentru a crea o schimbare socială pozitivă pentru societate. Iar cu cât suntem mai mulți, cu atât schimbarea poate fi de amploare mai mare și cu un impact semnificativ!