Author
Ruxandra Serban
Share
Numar total de vizualizari: 182
Numar vizualizari de azi: 1
Author
Ruxandra Serban
Share
De curând am vizionat unul dintre cele mai frumoase filme pe care le-am văzut în ultimii ani: „Enrico Piaggio – Vespa”. Regizată de Umberto Marino, pelicula emană, prin tot, acea atmosferă pozitivă, acel sentiment de optimism, acel „je ne sais quoi” pe care doar producțiile italiene îl au. Și ne dă ocazia să retrăim povestea pasionantă a omului de afaceri Enrico Piaggio și a creației sale, scooterul cel mai cunoscut din lume, Vespa. Chiar dacă sunt romanțate anumite aspecte, pelicula este de fapt o lecție de istorie europeană atât despre perioada dificilă de la finalul celui de-al doilea război mondial cât și despre momentele dificile de reconstrucție care au urmat pentru Italia.
Filmul este în egală măsură despre cum a apărut brandul Vespa dar și despre creatorul ei, vizionarul antreprenor Enrico Piaggio care, sufocat de perioada dificilă prin care trecea Italia postbelică, în 1946, trebuie să găsească o soluție pentru a-și menține afacerea în picioare. Afacerea inițială a lui Piaggio, fabrica de avioane, fusese puternic afectată ca urmare a cererii tot mai scăzute în perioada postbelică. Așadar, aflat în ipostaza de a-și închide porțile, Piaggio a trebuit să găsească acea portiță prin care să renască din propria cenușă. Iar asta însemna să se reinventeze. Cu totul. Iar pentru a se reinventa, era nevoie de bani și de resurse umane. Într-un context atât de greu și încărcat, Piaggio a găsit soluția: să producă un vehicul pe două roți, sub numele de Vespa (viespe în italiană), care avea să devină cel mai cunoscut scooter din lume, datorită designului său extraordinar realizat de inginerul aeronautic şi inventatorul Corradino D’ Ascanio.
Acesta a creat un prototip din piese de schimb care îndeplinea toate dorințele lui Enrico Piaggo pentru noul vehicul. Avea nevoie doar de un nume și, pe baza formei și a sunetului motorului, Piaggio a decis să-l numească „viespe”.
Însă, ca în viață, nu este suficient doar să ai o idee bună și să o pui în aplicare. Trebuie să știi cum și când să o vinzi. Succesul inovației lui Enrico Piaggio a venit, pe lângă toate caracteristicile tehnice și de design și datorită unei idei de promovare extraordinară și avangardistă pentru acea vreme: plasarea produsului în filmul “ Vacanță la Roma” cu Audrey Hepburn și Gregory Peck. Aceasta idee îndrăzneața i-a asigurat scooterului Vespa un renume mondial dar și un mare capital de imagine de care s-a bucurat.
Ulterior, Vespa a apărut şi într-o serie de filme celebre ale unor mari regizori italieni : Dino Rossi, Federico Fellini, Mario Monicelli; Vespa apare de exemplu în „Caro Diario” de Nanni Moretti, în „Romanzo Criminale” de Michele Placido şi în „Cinema Paradiso” al lui Giuseppe Tornatore care a câştigat Oscarul şi Golden Globe pentru cel mai bun film.
Distribuția este și ea fără cusur. Într-unul din rolurile principale feminine o întâlnim pe Violante Placido, fiica lui Michele Placido, celebrul comisar Cattani din serialul La Piovra. Personajul principal, Enrico Piaggio este interpretat de Alessio Boni, un actor care întruchipeazădeopotrivă puterea liderului şi a omului cu viziune inovatoare și totodată, are capacitatea de a canaliza eforturilor în spirit creator, pentru a-și realiza visul.
Recunosc că această poveste pasionantă m-a cucerit datorită mixului de subiecte abordate care mă pasionează și care fac parte din viața mea: antreprenoriatul cu suișuri și coborâșuri, criza pe care o trăim cu toții astăzi, nevoia de a ne reinventa și de a inova, marketing-ul, filmul, creativitatea. Dar, dincolo de asta, filmul este și o pledoarie despre curajul de a îndrăzni să faci lucrurile altfel, despre cum reinventarea, în unele situații este singurul colac de salvare pe care îl ai la dispoziție chiar dacă nu este cea mai facilă sau confortabilă soluție, despre viziune și curajul de a crede că efortul de astăzi se poate traduce în succesul de mâine!
Așadar, dacă aveți un brand sau produs de promovat, folosind puterea cinematografiei și a filmului, mă puteți contacta la ruxandra.serban@erka.agency. În cadrul Erka, lucrez cu echipe internaționale de specialiști creativi, cărora le plac provocările și ideile îndrăznețe. Aceștia vă pot transforma obiectivele de business în realitate, ajutându-vă să știți exact ce vreți de la produsul sau brandul vostru și cu ce mijloace (via workshop-uri de design sprint) să obțineți acele rezultate. Ulterior, implementăm soluția #productplacement.
Vă invit așadar să petreceți puțin peste o oră și jumătate în compania lui Enrico Piaggio și a fabuloasei sale povești despre cum a creat cel mai cunoscut brand de scootere la nivel mondial. Filmul este disponibil pe Netflix. Enjoy the journey! Chiar merită!