Author

Ruxandra Serban

Share

Numar total de vizualizari: 82

Numar vizualizari de azi: 1

Author

Ruxandra Serban

Share

Zilele trecute mă gândeam că pentru orice antreprenor vine un moment în care simte nevoia unei schimbări. Și nu, nu schimbă sediul companiei, nu face un rebranding total și nici nu-și repoziționează business-ul. Și atunci, dacă nu e niciuna din astea, despre ce schimbare vorbim?

De regulă, mișcarea cea mai de substanță pe care o poate face un antreprenor este atunci când se decide să schimbe structura acționariatului. Și în principiu, sunt două mari motive pentru care un antreprenor face treaba asta: fie pentru că s-a săturat de business-ul respectiv și vrea să se retragă – de tot din lumea afacerilor sau pentru a pune bazele unei alte companii – fie pentru că vrea să aducă un suflu nou în companie.

Simte că business-ul lui poate ma mult, că l-a adus la un nivel dincolo de care nu se mai poate mișca rapid fără o infuzie de capital, știe unde vrea să ajungă și știe că are nevoie de un fresh mind, de acel ceva care să îi dea o nouă strălucire afacerii sale. Și da, atunci mijește ideea de a atrage acționari noi.

Când e momentul oportun? Greu de spus! Cred mai degrabă că e o chestiune de feeling, pentru că un antreprenor are acel al șaselea simț care îl ghidează să ia deciziile corecte la momentul potrivit. Desigur, există și posibilitatea să nu fie cea mai bună decizie, dar cine nu riscă, nu are de unde să știe ce are de câștigat sau de pierdut. Iar asta este în ADN-ul nostru ca antreprenori: mereu vrem să încercăm lucruri noi și să riscăm – într-o mai mică sau mai mare măsură.

Am început Erka în 2004 și știu acest business ca pe proprii mei copii: știu ce poate, știu și ce nu poate, știu unde poate ajunge, știu că are capital uman valoros și mai știu că activează într-o zonă de business cu un potențial enorm în următorii ani. Și, ca antreprenorul din povestea de mai sus, mi-a venit și mie ideea că poate nu ar fi chiar deplasat să încep să mă gândesc cât se poate de serios să atrag acționari noi în firmă.

Concret, care este planul meu? Vreau să fac o mărire de capital și deci să aduc noi acționari în firmă. Iar pentru asta pun la bătaie 10% din capitalul Erka. Caut deci acționari minoritari care să mă ajute să fac din Erka una dintre cele mai tari agenții comunicare de pe piața locală și să ocupe locul pe care îl merită!

Și chiar dacă vor fi acționari minoritari, caut oameni valoroși! Da, oameni de marketing valoroși. Profilele de acționari care mă interesează sunt:

  • Să fie foarte buni pe skills-uri de marketing: strategie, creație, digital marketing;

SAU:

  • Să fie foarte buni oameni de vânzări (publicitate);

SAU:

  • Să fie foarte buni manageri, având în vedere că Erka este o agenție agile.

Nu, nu vă joacă feste internetul și nici laptopul vostru nu are niciun virus J. Nu ați intrat fără să vreți nici pe Best Jobs, nici pe eJobs. Nu, tot pe blogul meu sunteți și vă povesteam despre cum vreau eu să atrag în Erka acționari smart pentru 10% din capital, care să mă ajute să fac din Erka cea mai tare agenție de pe piață! Ah, da, ați mai citit mai sus fix fraza asta, nu? Deci clar, încă sunteți pe blogul meu J

Dragilor, dacă vă știți cu unul dintre skills-urile pe care le-am menționat mai sus și dacă vreți să vă alăturați unui business cu potențial, poate că acum este momentul să o faceți. Sau dacă nu vă știți voi ca având una dintre calitățile de mai sus, cu siguranță aveți un prieten, care are un prieten care are un alt prieten interesat să facă parte dintr-o echipă smart dintr-o agenție agile! Vă aștept! J