Author
Ruxandra Serban
Share
Numar total de vizualizari: 154
Numar vizualizari de azi: 1
Author
Ruxandra Serban
Share
Ieri vorbeam la telefon cu o prietenă care îmi spunea, ușor contrariată, că Ikea deja a început să amenajeze standul cu produse de Crăciun. Știți voi, luminițe, beculețe, globuri, ornamente și tot felul produse de sezon. “Așa devreme? Suntem nici la jumătatea lui octombrie! Până în decembrie ne săturăm…Au înnebunit?”J
Nu mi-a fost greu să îmi ascund zâmbetul larg, pentru că oricum nu mă vedea de la capătul celalalt al conexiunii J. Dar, ca să parafrazez și să adaptez un pic o frază memorabilă dintr-o reclamă mai veche, ei bine, nu, nu a înnebunit lupul! J
E deja știut că ultimele luni ale anului sunt cele care generează cele mai mari vânzări, iar luna decembrie este cea mai bună lună din an, din acest punct de vedere.
Luna decembrie este o lună plină de emoție și de efervescență, în care oamenii sunt dornici să facă shopping și au o lungă listă de cadouri pentru prieteni, familie, rude mai apropiate sau mai îndepărtate. Deci este un moment oportun pentru retailer să intensifice campaniile de marketing și să apese pedala emoțională a consumatorilor. În așteptarea sărbătorilor de iarnă, retailerii își pun evidență serviciile sau produsele pe care le oferă, cu scopul clar de a-și fideliza clienții sau de a câștiga clienți noi. Și ce moment poate fi mai potrivit decât Crăciunul, când cu toții vedem această sărbătoare ca și cum ar fi un milestone în viața noastră, un punct pentru un nou început, cel al unui an nou?
Deși cu siguranță sunt mulți români care reacționează ca și prietena mea, considerând că e puțin cam exagerat să începi să vinzi produse de Crăciun la jumătatea lui octombrie, sunt mulți și cei care profită de un sezon extins de cumpărături pentru sărbători. Să nu uităm de campaniile de Black Friday care sunt cele mai așteptate din an. Iar vânzările retailerilor explodează pentru că în noiembrie, luna de dinaintea sărbătorilor, lumea deja începe să intre în vria cumpărăturilor de cadouri pentru Crăciun și toată salba de sărbători care preced și urmează această sărbătoare simbol.
În Occident s-a creat o cultură în jurul ideii că niciodată nu e prea devreme să se intre în spiritul sărbătorilor de iarnă: să împărtășim experiențe împreună, să dăruim celor dragi, să ne surprindem în mod neașteptat. Consumatorii sunt atrași de magia sărbătorilor, de invitația la starea de bine, căldură, sentimente de apartenență. E frumos să mergi pe stradă în noiembrie și să surprinzi oraşul plin cu îngeraşi, steluţe şi brăduţi. E frumos să auzi clinchetul clopoţeilor, şi să vezi că totul în jur este magie si sărbătoare!
Există strategii de marketing foarte eficiente și care nu necesită bugete foarte mari, dar care dau rezultate foarte bune în perioada aceasta a anului; iar crearea atmosferei de Crăciun este una dintre ele. Este important să entuziasmezi clientul cu atmosfera de Crăciun și să îl faci să se simtă important, răsfățat. Cu alte cuvinte, e o ocazie bună să îi oferi cadouri speciale, promoții, reduceri.
Trendul de devansare a campaniilor de Crăciun, dar și Balck Friday, a pornit de la americani. Peste jumătate dintre americani își încep cumpărăturile de Crăciun chiar de dinaintea sărbătorii de Halloween J
România a preluat mai greu această tendință de devansare a campaniilor de marketing, Franta si Anglia de exemplu deja pornind oficial sezonul sarbatorilor din luna noiembrie.
Așa că dragilor, ce dacă e octombrie și soarele încă ne încălzește bine de tot? Cum spuneam, niciodată nu e prea târziu pentru magia sărbătorilor de Crăciun și întotdeauna veți găsi ceva de cumpărat pentru această ocazie. Ah, și încă un lucru: dacă începeți de pe acum cumpărăturile de Crăciun, evitați agitația și nebunia care ne cuprinde pe toți după 15 decembrie când nu mai poți arunca un ac prin niciun magazin sau în trafic.
Enjoy your Christmas shopping in October! J